tätä jatkuvaa riitelyä asiasta kuin asiasta. Minun päätösten jyräämistä lasten kuullen. Minun uskottavuus ja minun sanojen painavuus ovat kohta nollassa. Ja minun täytyy jaksaa tämän katraan kanssa joka päivä aamusta iltaan. Mies vilahtaa joskus kotona. Silloin kun ei ole harjoituksia tms. Tuo valmennuspestin vastaan otto oli vihoviimeinen juttu. Tunnustan, että olen vähän mustasukkainen. No kai tuo on luonnollista, jos mies pyörii naisten keskellä useamman illlan viikossa.

No, mutta asiaan. Minä päätin eilen illalla, että nyt riittää joka iltainen sängyn vieressä istuminen. Nuorimmainen on 4-vuotta jo kuitenkin. Kerroin pojalle, että asia on nyt näin, että äiti lukee sadun ja sitten hän jää sänkyyn nukkumaan. Minä olen seinän takana olohuoneessa. Ja sisko tulee kohta nukkumaan samaan huoneeseen. Metelihän siitä tietysti tuli sadun jälkeen. Mies rupesi suureen ääneen huutamaan, että jopa olet illan valinnut. Totesin, että nyt kai se on aloitettava, kun hänkin on lomalla. Kun yleensä syy on se että hänen täytyy lähteä aamulla aikaisin töihin. Huomautin, että hänhän on lomalla joten nyt olisi sopiva aika. Mutta kun hän olikin ollut koiran kanssa metsässä eikä kotona, joten hänen mielestään päivä oli tosi huono. Jos päivää etsittäisiin joka miehelle kävisi, sitä ei löytyisi ikinä. Lopulta hän meni pojan viereen ja nukutti hänet. Arvatkaa onnistuuko nyt nukkuminen ilman äitiä!!! Mies nukkui sohvalla viime yön ja varmaan seuraavankin. Minä en oikeasti jaksa tätä. Minun täytyisi hymyillä kuin naantalin aurinko, kun hän tulee töistä. Täyti päivä lasten kanssa takana ja vielä tällä hetkellä teen etätyötä. Ja tuohon työnkin tekoon on löydettävä jostain aika. En jaksa enäää keskustella asiasta, kun asia päättyy riitaan tai minä luovutan ja kuuntelen sitten sujuvasti tekstiä. Silloin kun olen hiljaa, ilman omia mielipiteitä ja kauniisti hymyilen on asiat kai meillä hyvin.

Minusta tuntuu, että minulle jää vastuu koko perheestä. Mies kyllä lämmittää talon ja ulkoiluttaa koiran. Siis hänen koirainsa. Minä olen tosi pahasti allerginen koirille, joten en koske edes koiraan. Koiran antamisesta muualle keskusteltiin, mutta minusta koira meni minun terveyden edelle. No mutta nyt riittää vuodatus. Jos tämä purkaminen tänne auttoi vaikka asiaa tai ainakin oman nupin ajatusten järjestämistä.